
Christina St-Onge, Ph.D., professeure titulaire au Département de médecine de la Faculté de médecine et des sciences de la santé de l’Université de Sherbrooke
Intérêt / Interests: L’évaluation des compétences en milieu médical, de son développement à sa validation. Elle s’intéresse aussi aux différentes conceptualisations de la validité et l’influence sur les pratiques de validation.

Aliki Thomas, Ph.D., OT(C)., erg. Canada Research Chair in Education, Practice and Policy for Evidence-Based Healthcare, Associate Professor, School of Physical and Occupational Therapy, Associate Member, Institute of Health Sciences Education, Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University
Intérêt / Interests: educational research, professional competencies, access to rehab services, evidence-based practice, clinical decision-making, knowledge translation, implementation science, integrated KT, participatory approaches, partnership development, education-practice-policy nexus

Meredith Young, Ph.D. Associate Professor, Associate Director – Research, Institute of Health Sciences Education; Faculty of Medicine and Health Sciences, McGill University.
Intérêt / Interests: Her current work examines reasoning in Health Professions Education (HPE), and the assumptions that underpin what we think makes for a good decision. She explores this topic in three main areas: 1) reasoning or decision making in health, 2) validity and assessment in Health Professions Education (HPE), 3) the ways we conduct research in Health Professions Education.

Jean-Sébastien Renaud, PhD, professeur titulaire, Département de médecine de famille et de médecine d’urgence, Université Laval
Intérêt / Interests: Développement et validation d’outils de mesure, psychométrie, évaluation en sciences de la santé, sélection et admission aux programmes en sciences de la santé.