
Validité de l’évaluation des apprentissages et des méthodes d’évaluation
Validity of assessment of learnings and assessment methods
Validité de l’évaluation des apprentissages et des méthodes d’évaluation
Validity of assessment of learnings and assessment methods
Heilporn*, G et Lakhal, S. (2020). Investigating the reliability and validity of the community of inquiry framework: An analysis of categories within each presence. Computers & Education, 145, 103712.
Lakhal, S. (2019). Les déterminants technologiques de la persévérance des étudiants dans les cours à distance de niveau collégial : Les modalités de cours jouent-elles un rôle?. Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 45(2), 1-26.
Khechine, H. et Lakhal, S. (2018). Technology as a double-edged sword: From behavior prediction with UTAUT to students’ outcomes considering personal characteristics. Journal of Information Technology Education, 18, 63-102.
Lakhal, S., Bateman, D. and Bédard*, J. (2017). Blended Synchronous Delivery Mode in Graduate Programs: A Literature Review and its Implementation in the Master Teacher Program. Collected Essays on Learning and Teaching, 47-60.
Lakhal, S., Frenette, É et Sévigny, S. (2017). L’effet de la personnalité sur la performance des étudiants universitaires en sciences de l’administration à l’examen écrit, au test à choix multiple et aux travaux pratiques. Canadian Journal of Scholarship in Teaching and Learning, 8(1), 1-22.
Lakhal, S. et Khechine, H. (2017). Relating personality (Big Five) to the core constructs of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. Journal of Computers in Education, 4(3), 251-282.
Khechine, H., Lakhal, S. et Ndjambou, P. (2016). A Meta-Analysis of the UTAUT Model: eleven Years Later. Canadian Journal of Administrative Sciences, Canada, 33(2), 138-152.
Lakhal, S. et Khechine, H. (2016). Student intention to use desktop web-conferencing according to course delivery modes in higher education. International Journal of Management Education, 14(2), 146-160.
Renaud, J. S., Cantat, A., Lakhal, S., Bourget, M. et St-Onge, C. (2016). Sélection des candidats en médecine : validité prédictive des Mini Entrevues Multiples en contexte francophone. Pédagogie Médicale, 17(1), 7-21.