
- Validité
- Évaluation
- Développement du langage
- Cognitively diagnostic assessment
- Compétence collective
- Rétroaction
- Validity
- Assessment
- Language development
- Cognitively diagnostic assessment
- Collective competence
- Feedback
Maryam Wagner, PhD, is an Assistant Professor in the Department of Medicine. She is a Core Faculty member at the Centre for Medical Education and an assessment and evaluation lead for the Health Profession Schools in the Faculty of Medicine. Maryam completed her doctoral studies at the Ontario Institute for Studies in Education/University of Toronto focusing on students’ use of cognitively diagnostic feedback. Her research is broadly situated in educational assessment. She has participated in a variety of research investigations including tracking medical students’ learning progressions in technology-rich learning environments, and the development and validation of a multimodal scenario-based assessment system. She was awarded a Social Sciences and Humanities Research Council of Canada Postdoctoral Fellowship which she pursued at Carleton University working on diagnosing and supporting engineering students’ writing. Additionally, Maryam has acquired expertise in a range of research methods and methodologies including mixed methods research design.
Maryam Wagner, Ph. D., est professeure adjointe au Département de médecine. Elle fait partie du corps professoral au Centre d’éducation médicale et est responsable de l’évaluation pour les écoles des professions de la santé de la Faculté de médecine. Maryam a terminé ses études doctorales à l’Institut d’études pédagogiques de l’Ontario de l’Université de Toronto, et sa recherche portait sur l’utilisation de la rétroaction diagnostique cognitive des étudiants. Sa recherche se situe largement dans le domaine de l’évaluation de l’éducation. Elle a participé à de nombreux projets de recherche, notamment le suivi des progrès d’apprentissage des étudiants en médecine dans des environnements d’apprentissage riches en technologie, ainsi que l’élaboration et la validation d’un système d’évaluation multimodal fondé sur des scénarios. Elle a reçu une bourse postdoctorale du Conseil de recherches en sciences humaines du Canada, et s’en est servi pour faire des recherches à l’Université Carleton, où elle a travaillé au diagnostic et au soutien de la rédaction d’articles par des étudiants en génie. De plus, Maryam a acquis une expertise dans une gamme de méthodes et de méthodologies de recherche, y compris la conception de méthodes mixtes.