Élisabeth Boileau is an Associate professor in the Emergency Department and Director of the Advanced Family Medicine Skills program at the Université de Sherbrooke. She joined the Emergency Department at the CIUSSS de l’Estrie-CHUS after completing her training at the Université de Montréal and working in the Department of Emergency Medicine at the CHUM. She completed a Master’s degree in Health Science Research under the supervision of Professor Christina St-Onge. This training led to the development of a mobile application to support clinicians in supervising the clinical reasoning difficulties of their learners. She is currently completing a second Master’s degree in Health Law and Policy, where she studies the civil and ethical responsibility of physicians and their learners. She will then undertake an interdisciplinary PhD on the role of health law in medical education.
Elisabeth Boileau est professeure agrégée au service d’urgence et directrice du programme de compétences avancées en médecine de famille à l’Université de Sherbrooke. Elle s’est jointe au Département d’urgence du CIUSSS de l’Estrie-CHUS, après avoir complété sa formation à l’Université de Montréal et travaillé au Département de médecine d’urgence du CHUM. Elle a complété une maîtrise en recherche en sciences de la santé sous la supervision de Pre Christina St-Onge. Cette formation a mené au développement d’une application mobile visant à soutenir les cliniciens dans la supervision des difficultés de raisonnement clinique de leurs apprenants. Elle complète présentement une deuxième maîtrise, en droit et politiques de la santé, où elle s’intéresse à la responsabilité civile et déontologique du médecin et de ses apprenants. Elle entreprendra par la suite un doctorat interdisciplinaire sur le rôle du droit de la santé en formation médicale.
Publications
Boileau, E., Talbot-Lemaire, M., Bélanger, M. & St-Onge, C. (Août 2018) “‘Playing in the big leagues now’: Exploring feedback receptivity during the transition to residency”. Manuscrit soumis à Health Professions Education (en révision).